Branice tu zaczyna się Polska

Deklaracja dostępności

Gmina Branice zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej branice.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Niedostępne treści


Niezgodność z załącznikiem

  1. Dokumenty tekstowe w postaci graficznej (skanowane)  tj. oświadczenia majątkowe, dokumenty zewnętrzne dostarczone w formie graficznej
  2. Materiały wideo z sesji Rady Gminy Branice nie posiadają napisów ( opublikowane przed 14 grudnia 2020r.). Dostępna jest alternatywa tekstowa w postaci protokołów.

Treści nieobjęte przepisami

  1. Materiały wideo z sesji Rady Gminy Branice (opublikowane przed 23 września 2020r.) nie posiadają napisów. Dostępna jest alternatywa tekstowa w postaci protokołów.
  2. Dokumenty tekstowe w postaci graficznej (skanowane) od innych podmiotów (zewnętrzne).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Andrzej Maksymowicz — email: andrzej.maksymowicz@branice.pl lub telefonicznie 77 486 81 92 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:

  • Adres: ul. Słowackiego 3, 48-140 Branice,
  • E-mail: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Do budynku prowadzi  1  wejście od ul. Słowackiego.

Do wejścia prowadzą:  schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Wejście nie jest  zabezpieczone bramkami.

Budynek nie jest wyposażony w windę.

Dla osób na wózkach dostępne są pomieszczenia na parterze: kasa Gminy, korytarz, toaleta.

Z uwagi na ograniczenia architektoniczne budynku Urzędu Gminy Branice i brak możliwości zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami do poszczególnych referatów Urzędu, Urząd Gminy Branice realizuje zadania w zakresie dostępności o którym mowa w art. 6 pkt. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w sposób alternatywy poprzez:

  • pracownik realizując własny zakres obowiązków każdorazowo na wezwanie osoby znajdującej się na parterze budynku, podejmuje czynności z osobą zgłaszająca takie żądanie (osoba ze szczególnymi potrzebami) załatwiając sprawę w obecności osoby zgłaszające na parterze budynku,
  • dla osób niepełnosprawnych potrzebującym załatwić sprawę w Urzędzie Gminy w Branicach, istnieje możliwość przyjazdu pracownika urzędu do miejsca zamieszkania takiej osoby, po wcześniejszym zgłoszenia takiej potrzeby w sekretariacie Urzędu Gminy Branice lub mailowo.

Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Wszelkich zgłoszeń można dokonać telefonicznie w sekretariacie Urzędu Gminy Branice pod nr telefonu 774868192 wew. 20 lub mailowo na adres:


Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Brak tłumacza języka migowego.

PDFUG - Wykaz podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami.pdf (30,21KB)


Aplikacje mobilne

Gmina Branice udostępnia darmową aplikację mobilną dla swoich mieszkańców. 

Odnośnik do deklaracji dostępności aplikacji mobilnej
Odnośnik do strony aplikacji mobilnej
Projekt i realizacja: netkoncept.com
×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do newslettera

Prev