Branice, dnia 21.01.2022r.
Nabór wniosków w ramach
„Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu ogłosił nabór wniosków w ramach programu priorytetowego: „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”.
W związku z powyższym Wójt Gminy Branice zawiadamia o naborze wniosków na dofinansowanie zadań z zakresu usuwania azbestu pod nazwą: „Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Branice w 2022 roku”. Zadanie będzie realizowane dzięki możliwości pozyskania dotacji w ramach ww. Programu.
Wnioski o dofinansowanie mogą składać osoby fizyczne i inne podmioty uprawnione, których nieruchomości, zostały ujęte w gminnej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest.
Kwota dofinansowania zadania może stanowić do 85% kosztów kwalifikowanych (netto), lecz nie więcej niż 700 zł za 1 Mg (tonę) unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest. Pozostałą częścią kosztów obciążony zostanie wnioskodawca (właściciel nieruchomości).
Kosztami kwalifikowanymi zadania są koszty demontażu, zbierania, transportu
i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest.
Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w Urzędzie Gminy w Branicach od 24 stycznia 2022 roku do 4 lutego 2022roku.
Wnioski, które wpłyną do tut. Urzędu po dniu 05.02.2022r., jak i wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane.
Złożone wnioski będą weryfikowane. O kolejności wyboru wniosku do dofinansowania decydują kolejno następujące kryteria:
Wzór wniosku o dofinansowanie na usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Branice dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Gminy w Branicach www.branice.pl, w zakładce ochrona środowiska – utylizacja azbestu oraz w siedzibie Urzędu Gminy w Branicach przy ul. Słowackiego 3.
U W A G A !
Zadanie realizowane będzie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Gminy Branice przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu.
W przypadku, gdy wniosek nie zostanie zakwalifikowany do realizacji, zadanie nie będzie realizowane.
Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Urzędu Gminy – biuro na parterze nr 4 lub pod numerem telefonu: 77/4868250 wew. 34
Załączniki
wniosek-o-dofinansowanie-usuniecia-azbestu-w-2022r.pdf (109,37KB)
zalacznik-nr-1-do-wniosku.pdf (57,24KB)
zalacznik-nr-2-do-wniosku.pdf (56,65KB)
zalacznik-nr-3-do-wniosku.pdf (76,43KB)
zalacznik-nr-4-do-wniosku.pdf (43,55KB)
zalacznik-nr-5-oswiadczenie.pdf (32,97KB)
zalacznik-nr-5-pomoc-publ-de-minimis-przedsiebiorcy.pdf (7,51MB)
zalacznik-nr-5-pomoc-publde-minimis-rolnictwo.pdf (329,40KB)
zalacznik-oswiadczenie-wspolwlasciciela.pdf (38,04KB)